Dato/klokkeslæt
Dato - 30/01/2018 (14:00 - 16:00)
Pressens Hus
Skindergade 7
1159 København K
Danmark
Nyhedsbrevet er efterhånden et helt centralt omdrejningspunkt i kontakten med brugerne. I takt med at frekvensen af de trykte medier falder, bliver nyhedsbrevet et selvstændigt, bærende element i den løbende informationsdeling.
Den stigende betydning af nyhedsbrevet foranlediger, at nyhedsbrevet skal samtænkes redaktionelt med hele medie-/platformsviften. Både i forhold til flow, frekvens, timing og indhold.
Det stiller også krav om en stigende professionalisering af nyhedsbrevets udtryk og form, visuelt og designmæssigt. Og dermed den bagvedliggende tekniske løsning, herunder evt integration med website og websitets nyhedsflow. Det lyder dyrt – men behøver faktisk ikke være det.
På mødet gennemgår vi en række af de eksisterende nyhedsbrevsløsninger og dykker særskilt ned i en af markedets bedste (men ikke dyreste) løsninger – MailChimp.
Målgruppe.
Mindre udgivere, der ønsker en inspiration og hjælp til en billig men professionel løsning til udsendelse af nyhedsbreve. Niveauet vil være konkret og lavpraktisk arbejde med nyhedsbreve med fokus på Mailchimps løsning.
Program.
Nyhedsbrevet redaktionelt (SAMVIRKE)
Med Samvirke som case gennemgås formål, ambitioner, redaktionelle sammenhænge og processer for nyhedsbrevet. Hvilket rolle spiller nyhedsbrevet i den samlede påvirkning af læseren, herunder rolle i kommunikation, udsendelsesfrekvenser, erfaringer og nyttige overvejelser til et godt samspil med blad, net og sociale platforme.
v/Lotte Malmgreen, redaktør, Samvirke/Coop
Nyhedsbrevet teknik & løsninger (MAILCHIMP)
Vi tager et kort overblik over en række af de forskellige løsninger, der pt. foreligger. Herefter fokuserer vi på MailChimp og gennemgår priser, opsætning af nyhedsbreve, visuelle muligheder, samt løbende produktion af nyhedsbreve. Målet er at give en så konkret indføring i opsætning, basalt design og arbejde med Mailchimp, at alle kan installere en løsning og starte op ved egen hjælp.
v/Jens Griebel, Griebel.dk, godkendt Mailchimp ekspert
Afrunding – små nyttige erfaringer, tips & tricks
Med udgangspunkt i Danske Mediers eget nyhedsbrev ser vi på generelle erfaringer med udsendelse af nyhedsbreve.
Tilmelding.
Nedenfor eller per e-mail til tilmelding@danskemedier.dk
Husk at angive navn og e-mail adresse på samtlige deltagere.
Pris.
Workshoppen er gratis for medlemmer af Danske Medier.
Pris for ikke-medlemmer er kr. 600,- Ved afbud senest syv dage før afholdelse opkræves ikke gebyr. Efter rettidig framelding er det altid muligt at overdrage pladsen til en kollega.
Tilmeld
Tilmeldinger er lukket til denne event / Registration are closed for this event