NORDJYSKE Medier fik i 2013 et overskud på 33 mio. kr. før skat, samtidig med at virksomheden foretog flere opkøb af virksomheder med fokus på især digitale forretningsområder, fremgår det af en pressemeddelelse.
I forhold til 2012 er omsætningen steget knap 44 mio. kr., bundlinjen er forbedret med 25 mio.kr., og produktiviteten er øget.
Det er sket i et år, hvor NORDJYSKE Medier samtidig har investeret kraftigt i både organisk og akkvisitiv vækst.
– Det er meget tilfredsstillende, at vi er lykkedes med både at effektivisere og skabe vækst i virksomheden. Omstillingen fra print til digital forløber efter planen, og den digitale medieomsætning udgør nu 25 pct. af vores samlede omsætning, siger administrerende direktør og ansvarshavende chefredaktør, Per Lyngby.
–
NORDJYSKE Medier overtog 16. december 2013 Jubii, som er et af Danmarks største digitale mediehuse. 1. januar 2014 overtog NORDJYSKE Medier JSL Publications, der udgiver en række magasiner i Danmark og et i Norge, og som nu er i gang med at supplere de trykte magasiner med en digital dimension.
Den digitale medievirksomhed Industry Supply, som blev overtaget i 2012, har i 2013 etableret sig i Norge, så virksomheden nu dækker hele Skandinavien. Flere akkvisitioner er på vej som led i NORDJYSKE Mediers ambitiøse vækstplan for de kommende år.
Nordjyske Medier overtog i 2013 også Morsø Folkeblad A/S, hvorved NORDJYSKE Medier blev yderligere styrket i Nordjylland. NORDJYSKE Medier er en klar markedsleder i regionen, idet knap otte ud af ti nordjyder dagligt bruger et eller flere af virksomhedens medier. Ugentligt er det knap ni ud af ti nordjyder, der bruger en eller flere af virksomhedens udgivelser.
NORDJYSKE Medier forventer på baggrund af fortsatte akkvisitioner og vækstplaner en øget omsætning i 2014 og et resultat på niveau med 2013.