Danske Medier Danske Medier Danske Medier Danske Medier
  • Nyheder
  • Events
  • Målinger
  • Find svar
  • Tema: GDPR
  • Om Danske Medier
Danske Medier Danske Medier
  • Nyheder
  • Events
  • Målinger
  • Find svar
  • Tema: GDPR
  • Om Danske Medier
Nyheder
Danske Medier / Marked og økonomi
mar 06

Nye aftaler giver lokalradioerne mulighed for at afprøve DAB+

  • 6. marts 2015
  • Marked og økonomi

Gramex og Danske Medier har indgået nye aftaler, der gør det lettere for de danske lokalradioer at undersøge de forretningsmæssige muligheder ved DAB+.

De nye aftaler understøtter både radiostationer, der i en periode skal simulcaste signalet på FM og DAB, hvilket kan ske uden betaling af ekstra vederlag, og de aktører, der ønsker at satse på at opbygge nye DAB+ stand-alone kanaler.

Aftalen betyder trygge rammer for de eksisterende radiostationer samtidig med, at det giver vide muligheder for et mere mangfoldigt medie- og musikudbud.

Der er indgået to aftaler, én dækkende FM med tilhørende simulcast på net og DAB, og en tillægsaftale for radioformater, som alene udsendes på DAB+.

Direktør i Danske Medier, Marianne Bugge Zederkof er meget tilfreds med de nye aftaler, som er med til at sikre muligheden for et mere mangfoldigt medieudbud under hensyntagen til de små og mellemstore radiostationer.

– Jeg er glad for, at vi i en god dialog med Gramex har fået indgået nye aftaler omfattende simulcast på FM og DAB+, såvel som stand alone stationer. I Danske Medier opfatter vi aftalen som en håndsrækning til at fastholde og udvikle det lokale og regionale radiomarked.

Også kunstnerne får glæde af de nye aftaler, fortæller underdirektør i Gramex, Thomas Maagaard Dyekjær, der glæder sig over samarbejdet med Danske Medier. Ifølge ham betyder aftalerne, at kunstnere får mulighed for at nå bredere ud.

– Jeg er glad for, at vi sammen med Danske Medier har fået skabt nogle fremadrettede udviklingsrammer for det lokale og regionale radiomarked. Vi har en fælles interesse i et forretningsmæssigt bæredygtigt kommercielt radiomarked, og det håber jeg, at vores nye aftaler kan være med til at understøtte

De aftaler, der er forhandlet mellem Danske Medier og Gramex, gælder også for lokale radiostationer, der ikke er medlem af foreningen.

Danske Medier er en branche- og interesseorganisation for cirka 500 medievirksomheder, herunder størsteparten af de danske kommercielle lokale radiostationer.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-Mail

Vores nyhedsbreve giver dig medienyheder, trends, interviews, policy og nøgletal. Få din ugentlige opsamling, en digital update eller nyt om ugeaviser.
Tilmeld dig her

Om forfatter

Tweets af ‎@DanskeMedier

Tweets by @@danskemedier

Kategorier

  • Annoncer
  • Digital
  • Fagblade
  • Høringssvar
  • Ikke kategoriseret
  • Job og karriere
  • Journalistik og redaktion
  • Leder
  • Marked og økonomi
  • Medarbejdere
  • Medieverdenen
  • Nyheder
  • Nyt fra Danske Medier
  • Nyt fra Redaktionen
  • Orientering
  • Pressemeddelelser
  • Publikationer
  • Radio
  • Research
  • Synspunkt
  • Tæt på
  • Tendenser og Viden
  • Ugeaviser
  • Unge og medier

Danske Medier

Pressens Hus
Skindergade 7
3397 4000
mail@danskemedier.dk

Twitter
LinkedIn

Navigation

In English

Pressekontakt

Pressekort

Annoncering

Bliv medlem

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld

Høringssvar
Publikationer
Nyt fra Danske Medier

Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Ved at bruge vores site accepterer du brug af cookies til disse formål.OkLæs mere