Tre datterselskaber hos Jysk Fynske Medier – detKONCEPT, GraphicCO og Europrint – er pr. 1. januar slået sammen til ét kreativt servicebureau inden for grafisk produktion, online og offline markedsføring samt kreativ udvikling og filmproduktion.
-Som ét fælles kreativt servicebureau kan kunderne få samlet alle løsninger ét sted – grafisk produkt og kreativ udvikling af al markedsføring udfoldet offline og online. Fusionen gør det både bedre og lettere for vores kunder på alle fronter, siger Thomas Mørup fra detKONCEPT.
Bureauet detKONCEPT har allerede afdelinger i Odense, Esbjerg og København, mens GraphicCo har i Give, Svendborg og Odense. Broker-virksomheden Europrint ligger i Odense. Det nye selskab har 120 ansatte.
-Vi har allerede en hel del fælles kunder, og efter fusionen forventer vi at kunne servicere endnu flere endnu bedre. Vores ambitioner er enorme. Især satser vi på udvikling af vores online afdelinger, da kundernes behov fremadrettet især er her, siger Jacob Vestergaard fra GraphicCo.
Det nye selskab søger en fælles direktør, ligesom der arbejdes med at finde et navn til selskabet, oplyser Jysk Fynske Medier i en pressemeddelelse.