TV 2s salgsarbejde organiseres fremover i to enheder – Betalings-tv og Reklamesalg – for dermed kommercielt at være rustet til at lancere nye produkter og tage nye positioner i et marked, der er præget af meget hård konkurrence, skriver TV 2 Danmark i en pressemeddelelse.
– Den teknologiske udvikling og ikke mindst adfærden hos forbrugerne betyder, at tv, net og mobil smelter mere sammen – både indholdsmæssigt, teknisk og kommercielt. Denne udvikling betyder nye udfordringer og ikke mindst nye kommercielle muligheder både på markedet for betalings-tv og på reklamemarkedet. Dertil kommer, at lavkonjunkturen har sat sit præg på det danske mediemarked. TV 2 har i sin kommercielle organisation altid været styret af de aktuelle markedsvilkår, og nu tilsiger de, at vi skal tænke nyt både i forhold til vores produkter og til vores organisering, siger TV 2s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen
TV 2s nuværende salgsenheder samles i to nye enheder under overskriften ”én indgang til kunden”, og de vil på hver deres respektive område blive den samlende kontakt til kunderne og markedet.
Salgsenheden for Betalings-tv får det samlede ansvar for abonnementsindtægterne på TV 2 hovedkanalen, TV 2s nichekanaler, TV 2 Play, mobildistribution og TV 2 Spil. Business Development Manager Stig Møller Christensen, der bl.a. har arbejdet med TV 2s overgang til abonnementsbetaling, udnævnes til salgsdirektør for Betalings-tv.
Salgsdirektør i det nuværende TV Salg, Peter Olafsson, udnævnes til salgsdirektør for det samlede reklamesalg i TV 2, og denne nye kommercielle enhed får således ansvaret for reklamesalget på TV 2 hovedkanalen, TV 2s nichekanaler, TV 2 Regionerne, TV 2 Sponsorater, TV 2 Net og TV 2 Mobil.
– TV 2 vil som mediehus allerede i 2013 lancere nye kommercielle reklameprodukter på tværs af tv, net og mobil – produkter, der overrasker og udfordrer de etablerede måder, som vore platforme anskues og indkøbes på i dag. Samtidig skal TV 2 spille en betydelig rolle ved at opdyrke og drive den kommercielle vækst på mobilmarkedet, siger Peter Olafsson.