Danske Medier Danske Medier Danske Medier Danske Medier
  • Nyheder
  • Events
  • Målinger
  • Find svar
  • Tema: GDPR
  • Om Danske Medier
Danske Medier Danske Medier
  • Nyheder
  • Events
  • Målinger
  • Find svar
  • Tema: GDPR
  • Om Danske Medier
Nyheder
Danske Medier / Marked og økonomi
sep 12

TV 2 opruster på det kommercielle område

  • 12. september 2012
  • Marked og økonomi

TV 2s salgsarbejde organiseres fremover i to enheder – Betalings-tv og Reklamesalg – for dermed kommercielt at være rustet til at lancere nye produkter og tage nye positioner i et marked, der er præget af meget hård konkurrence, skriver TV 2 Danmark i en pressemeddelelse.

 

– Den teknologiske udvikling og ikke mindst adfærden hos forbrugerne betyder, at tv, net og mobil smelter mere sammen – både indholdsmæssigt, teknisk og kommercielt. Denne udvikling betyder nye udfordringer og ikke mindst nye kommercielle muligheder både på markedet for betalings-tv og på reklamemarkedet.  Dertil kommer, at lavkonjunkturen har sat sit præg på det danske mediemarked. TV 2 har i sin kommercielle organisation altid været styret af de aktuelle markedsvilkår, og nu tilsiger de, at vi skal tænke nyt både i forhold til vores produkter og til vores organisering, siger TV 2s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen

 

TV 2s nuværende salgsenheder samles i to nye enheder under overskriften ”én indgang til kunden”, og de vil på hver deres respektive område blive den samlende kontakt til kunderne og markedet.

 

Salgsenheden for Betalings-tv får det samlede ansvar for abonnementsindtægterne på TV 2 hovedkanalen, TV 2s nichekanaler, TV 2 Play, mobildistribution og TV 2 Spil. Business Development Manager Stig Møller Christensen, der bl.a. har arbejdet med TV 2s overgang til abonnementsbetaling, udnævnes til salgsdirektør for Betalings-tv.

 

Salgsdirektør i det nuværende TV Salg, Peter Olafsson, udnævnes til salgsdirektør for det samlede reklamesalg i TV 2, og denne nye kommercielle enhed får således ansvaret for reklamesalget på TV 2 hovedkanalen, TV 2s nichekanaler, TV 2 Regionerne, TV 2 Sponsorater, TV 2 Net og TV 2 Mobil.

 

– TV 2 vil som mediehus allerede i 2013 lancere nye kommercielle reklameprodukter på tværs af tv, net og mobil – produkter, der overrasker og udfordrer de etablerede måder, som vore platforme anskues og indkøbes på i dag. Samtidig skal TV 2 spille en betydelig rolle ved at opdyrke og drive den kommercielle vækst på mobilmarkedet, siger Peter Olafsson.

 

 

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-Mail

Vores nyhedsbreve giver dig medienyheder, trends, interviews, policy og nøgletal. Få din ugentlige opsamling, en digital update eller nyt om ugeaviser.
Tilmeld dig her

Om forfatter

Tweets af ‎@DanskeMedier

Tweets by @@danskemedier

Kategorier

  • Annoncer
  • Digital
  • Fagblade
  • Høringssvar
  • Ikke kategoriseret
  • Job og karriere
  • Journalistik og redaktion
  • Leder
  • Marked og økonomi
  • Medarbejdere
  • Medieverdenen
  • Nyheder
  • Nyt fra Danske Medier
  • Nyt fra Redaktionen
  • Orientering
  • Pressemeddelelser
  • Publikationer
  • Radio
  • Research
  • Synspunkt
  • Tæt på
  • Tendenser og Viden
  • Ugeaviser
  • Unge og medier

Danske Medier

Pressens Hus
Skindergade 7
1159 København K
+45 33 97 40 00
mail@danskemedier.dk

Twitter
LinkedIn

Navigation

In English

Pressekontakt

Pressekort

Annoncering

Bliv medlem

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld

Høringssvar
Publikationer
Nyt fra Danske Medier

Cookie- og privatlivspolitik

Administrér samtykke