Pressens Hus sat til salg.
–Tiden er nu moden til en større integration af Danske Mediers Arbejdsgiverforening (DMA) og Danske Medier, så vi i endnu højere grad end i dag kan udnytte foreningernes kompetencer og potentialer til alle medlemmernes fordel, sagde formanden for DMA, adm. direktør for Jysk Fynske Medier, Jesper Rosener på foreningens generalforsamling onsdag.
Han finder, at en samlet organisation både vil styrke mediernes talerør i forhold til politikerne og give medlemmerne endnu flere tilbud og kompetencer at trække på.
Jesper Rosener tilføjer, at der ikke venter en stor besparelse for medlemmerne ved en øget integration.
Han oplyste endvidere, at DMA har sat Pressens Hus i Skindergade i København til salg. DMA købte i 2007 Pressens Hus fra Papirets Fællesindkøb, men siden er bemandingen hos foreningerne i huset blevet indskrænket betydeligt, så en stor del af ejendommen i dag er udlejet til eksterne parter som f.eks. Det internationale Pressecenter.
-Udlejning af erhvervslokaler er imidlertid ikke DMAs spidskompetence. Og da bestyrelsen samtidig finder, at foreningerne har behov for nye og mere moderne lokaler, samt at markedet er gunstigt, har bestyrelsen besluttet at sælge Pressens Hus, sagde Jesper Rosener.
Generalforsamlingen besluttede at nedsætte kontingentet med ca. 28 pct. til 0,27 pct. af virksomhedernes lønsum.
På generalforsamlingen blev adm. direktør i JP/Politikens Hus Stig Kirk Ørskov nyvalg til formand. Jesper Rosener og adm. direktør Anders Krab-Johansen, Berlingske Media, blev nyvalgt som bestyrelsesmedlemmer, mens chefredaktør Ole Dall, Skive Folkeblad, blev genvalgt.