Danske Medier Danske Medier Danske Medier Danske Medier
  • Nyheder
  • Events
  • Målinger
  • Find svar
  • Tema: GDPR
  • Om Danske Medier
Danske Medier Danske Medier
  • Nyheder
  • Events
  • Målinger
  • Find svar
  • Tema: GDPR
  • Om Danske Medier
Nyheder
Danske Medier / Segmenter / Ugeaviser
okt 26

Lokale ugeaviser annoncemæssigt største printmedie

  • 26. oktober 2017
  • Ugeaviser

Prognose for reklameforbruget i 2017 og 2018 fra IRM

De lokale ugeaviser styrker i år positionen som den annoncemæssigt klart største gruppe af printmedier med 10,9 pct. af det samlede printmarked.

Det viser en prognose for det danske reklamemarked udarbejdet af Institut for reklam- og mediestatistik (IRM) i samarbejde med ekstern lektor på CBS Ole E. Andersen.

Dagbladenes andel er på 6,6 pct. og magasiner og fagblade på 6,4 pct.

Det samlede reklameforbrug vil ifølge prognosen vokse med 2,4 pct. år og med 2,8 pct. næste år. Det er især en positiv vækst i de digitale investeringer, der fungerer som motor for væksten.

Prognosen forudser, at internet vil udgøre 53 pct. af reklamemarkedet i år mod 0 pct. i 2016.

Reklameforbruget ventes at blive øget til 13,6 mia. kr. i 2017 og stige med yderligere 2,8 pct. til 14 mia. kr. næste år.

IRM skal fremover stå for den årlige undersøgelse af Den Danske Reklameforbrugsundersøgelse.

Læs pressemeddelelse om prognosen.
Rapporten kan købes her.

  • Fagblade
  • IRM
  • måinger
  • Reklameforbrug
  • Ugeaviser
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-Mail

Vores nyhedsbreve giver dig medienyheder, trends, interviews, policy og nøgletal. Få din ugentlige opsamling, en digital update eller nyt om ugeaviser.
Tilmeld dig her

Om forfatter

Tweets af ‎@DanskeMedier

Tweets by @@danskemedier

Kategorier

  • Annoncer
  • Digital
  • Fagblade
  • Høringssvar
  • Ikke kategoriseret
  • Job og karriere
  • Journalistik og redaktion
  • Leder
  • Marked og økonomi
  • Medarbejdere
  • Medieverdenen
  • Nyheder
  • Nyt fra Danske Medier
  • Nyt fra Redaktionen
  • Orientering
  • Pressemeddelelser
  • Publikationer
  • Radio
  • Research
  • Synspunkt
  • Tæt på
  • Tendenser og Viden
  • Ugeaviser
  • Unge og medier

Danske Medier

Pressens Hus
Skindergade 7
1159 København K
+45 33 97 40 00
mail@danskemedier.dk

Twitter
LinkedIn

Navigation

In English

Pressekontakt

Pressekort

Annoncering

Bliv medlem

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld

Høringssvar
Publikationer
Nyt fra Danske Medier

Cookie- og privatlivspolitik

Administrér samtykke